BANGKITLAH WAHAI BANGSAKU

Coretan dari Kak Gems
Giant Batu Caves

Semasa jalan2 di Giant ni Kak Gems tengok banyak sangat peniagan2 yang pakai tudung berjual di kisok2 ruang legar giant ni. Alhamdulillah.. Bangsaku sudah ramai yang mula menceburkan diri dalam bidang perniagaan ni.

Selepas makan tengari di Food Court terai hujung sekali Thai Corner yang rasa sotong gorengnya seperti plastic. (harga sepinggan RM8.90, cume ada dalam 9-10 cincin sotong SAHAJA). ni ha gambo kedainya... Not advisable!,! 🙅🙅




Kak Gems pun mulakan lah aktiviti mencuci mata mencari 'perigi'.. Dari satu kiosk ke satu kiosk.. Dalam hati Kak Gems... mana diorang dapat material, jahitan ni semua smpi boleh jual murah2 Bayangkan.. Baju cotton dijual bermula harga RM35. jubah pada harga RM79.



So ape lagi tanpa membuang masa Kak Gems merisk khabar lah... Dari satu penjual ke satu penjual Kak Gems jenguk dan bersembang.. Baru lah Kak Gems tahu yg empunya kedai yang menjual baju kurung, jubah2, blause2 muslimah bukan lah seperti yang Kak Gems bayangkan. Terus Kak Gems rasa sedih sangat.. Tu yang Kak gems menhapdate blog ni sementara pekena Iced Coffee dengan donut.. (Makan je aku ni... Mana x gems... Huhuhuhu 😝)

Bukan rasa benci atau menyampah atau ingin membunuh.. Dalam diri Kak Gems ni pun ada darah itu jugak.. Cume Kak Gems rasa cemburu dengan capability yang mereka ada, dengan kekuatan persefahaman yang mereka ada, dengan ukhwah yang mereka jalinkan selama mereka... Itu yang kita kene blajar..

Di sini Kak Gems ingin menyeru Dan mengajak semua kawan2 sebangsa dan seagama Kak Gems... Marilah kita sama2 bersatu.. Marilah kita sama2 berusaha... Supaya kita dapat kembalikan zaman kegemilangan kita semula seperti Zaman Kegemilangan Melayu Melaka suatu ketika dahulu..

Sabda Rasulullah S.A.W " 9/10 rezeki adalah datangnya daripada perniagaan" (Hadis Riwayat Tarmizi)

Comments

Popular Posts