IKA & BOY [AMPANG GLASSHOUSE - 09022019]

IKA & BOY
09.02.2019
AMPANG GLASSHOUSE


Alhamdulillah, selesai sudah majlis Ika and Boy yang kami nanti-nantikan. Kami jumpa Ika ni masa di MEFA SACC tahun 2017, which is more than setahun kami kenal ika. Memula kami handle majlis tunang dia di Puchong and sampailah ke majlis Nikah dan Resepsi semua kami uruskan.

Yang senangnya Ika dan Boy ni, diorng taklah cerewet tapi diorng tahu apa yang diorng nak dan diorng tak berkira dari segi budget. Total cost for their wedding is more than RM40K which includes everything. Dari segi homestay, majlis nikah, setup nikah, setup sanding malam, pencarian lokasi majlis, urusan kek, urusan kad, videographer, photographer, live feed.. semua ika serahkan kat team Istana Puteh.

As an appointed wedding advisor, so kami akan menitiberatkan di mana pengantin harus spend kan duit mereka dan di mana yang tak seharusnya. Walaupun banyak jugak dugaan masa nak handle majlis mereka ni.. tapi Alhamdulillah.. semuanya menjadi kenangan kami. InshaAllah nanti semua kenangan2 kan dicoretkan dalam blog khas yang akan kami ceritakan pengalaman semasa kami handle majlis pengantin-pengantin kami. 

Di sini kami selitkan beberapa keping gambar semasa majlis Nikah dan Resepsi Ika dan Boy di Glasshouse. 


Ni Ikah, antara org kuat majlis ni. Biasanya kalu setup pelamin, dia la antara wakil perempuan yang akan join tem untuk setup tu nanti. 

Ni pulak designer kesayangan kami merangkap Penjaga Butik kami. Orang kuat dan orang kepercayaan kami. Dija. 


So beberapa org krew kami yang bantu Nan, Jiha dan Toncet serta fotographer. 

Semasa proses persiapan pelamin. 

Hokey ni mak hayam besar Istana Puteh. Acik Vogue photographer and Videographer gelar dia n nama dia diberi.. so kebanyakkan majlis mmg dia la yang akan handle. 

Dan kat bawak ni adalah krew-krew yang banyak bertungkus lumut dalam menjayakan majlis Ika & Boy ni. walaupun penat seharian di sini, tapi seronok tak terkata lepas dapat settlekan majlis perkahwinan mereka. 


Ok. Sekian utk kali ini. Nanti kita cerita lagi

Barisan-barisan yang turut membantu
Foto: Shevrulfarhan
Video: EDM
Live Feed: Ampireevent
Inai: Syazlin Mansor
Katering: Kopetro



Comments

Popular Posts